neděle 12. října 2014

Tajemný příběh.....

Je neděle ráno, i díky žaluziím je všude ještě tma. Prohmatávám si bolavý, po noci stuhlý krk a užívám si ještě teplo vyhřáté postele. Ležím se zavřenýma očima a naslouchám tichu. 
Najednou se začne přibližovat mihotající se, po stěnách běhající slabé světlo a do pokoje se téměř neslyšně vkrade vetřelec. Mám sto chutí promluvit, ale pak si říkám, že ho nesmím vylekat. Takže ho jen polozavřenýma, nebo polootevřenýma očima, podle toho, z jakéhopohledu se na to podíváte, pozoruji, aby nezjistil, že jsem už vzhůru. Světlo po stěnách lítá sem a tam. Za roh nevidím, mohu tedy jen odhadovat, že dotyčný se rozhlíží a něco hledá. Světlo směřuje k naší posteli, zavřu tedy pevně oči a dělám, že spím, ale ještě předtím si stačím povšimnout, že vetřelec našel to, co hledal. Neuběhne ani půlminuta a vetřelec se opět vrátil na místo činu a opět se opakovalo to, co před chvilkou. Mihotání světla baterky po všech koutech a opět po chvilince vítězoslavný úprk s tím, po čem dotyčný pátral. No a tohle se opakovalo ještě dvakrát. V tuhle chvíli už jsem se musela opravdu hodně držet. Buďto, abych nepromluvila, nebo abych nevyprskla smíchy. A proč? Protože tím tajemným vetřelcem s baterkou byl náš Pepánek a byl loupit pití, přesnídávky a lžičky. Přišlo mi strašně roztomilé, jak rozcuchané, ještě rozespalé dítko v pyžamku jde bosky a s baterkou shánět něco na zub a je vysláno staším sourozencem jako zvěd. Po špičkách téměř neslyšně cupital, na cestu si svítil baterkou a určitě mu v hlavě zněl rozkaz: Hlavně nevzbudit rodiče.
Nevím, jestli se mám přiznat, že jsem o jejich loupení věděla už od začátku. Možná si to nechám pro sebe, abych jim nezkazila radost, že byli odhaleni.
Světlo se do pokoje vkrádá mezerami mezi žaluziemi čím dál tím víc a to je znamení, že bych měla už vstát a jít přichystat snídani. Dnešní plán je jasný. Místo drakyády se budeme všichni 3 kurýrovat za psychické podpory tatínka. Budeme pít čaje, potit se v postelích a brát všechny léky, na které jsem si musela napsat na papír rozpis, abych to snad nepopletla. Budeme koukat na pohádky, číst knížky a doufat a věřit, že zase bude líp.
Dnešní příběh mě tak nějak dojal a rozesmál najednou. Je to jeden z okamžiků, kdy se člověk cítí šťastný, že ty svoje dva malé vetřelce a lumpy má.


Přeji Vám krásnou neděli!


Vaše Radka



Obrázek: zdroj pinterest

12 komentářů:

  1. Radunko krásný příběh :-) tak přeji úspěšné kurýrování ať jste všichni zase brzy OK papapa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mockrát Ti děkuji, doufám, že bude den ode dne lépe, když budou takovéhle šťastné chvilky, věřím, že budeme za chvilku jako rybičky :-) Krásný den! Radka

      Vymazat
  2. Radu, to je krásný příběh, čekala jsem, že to bude někdo z dětí, ale tak pěkně a napínavě jsi to popsala.
    ať je u vás už brzy zdrávo. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, moc Ti děkuji! Ještě ho budu muset přešst manželovi, protože ten měl ještě půlnoc, takže netušil, co se tu po ránu odehrávalo za loupež :-) Měj se moc moc krásně a spousty krásných pozdravů od nás! Radka

      Vymazat
  3. Radko, moc krásně napsané, nedalo mi to a culila jsem se u toho jako malá holka! Přeji všem brzké uzdravení a krásnou neděli! Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reni, moc Ti děkuji, jsem ráda, že se ti příběh líbí. Občas mám v hlavě myšlenky tak hezky uspořádané, že si musím hned vzít papír a sepsat je, než se vytratí :-) A v posteli jsem si přišla jako malá holka, která šmíruje něco zakázaného a bojí se, že se na to přijde :-) Měj se moc krásně a hezkou neděli! Radka

      Vymazat
  4. To je moc pěkné povídání, miluji tyhle zážitky ;-) A navíc, když je člověk čte u někoho jiného, úplně si to představuje, je vtažen do děje a prožívá jej s hlavním hrdinou, tedy tebou. Přeji brzké uzdravení tobě i dětem ;-) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, děkuji, jsem moc ráda, že jsem to dokázala slovy popsat ta, aby Tě to vtáhlo do děje. Přeji krásný nedělní večer! Radka

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Ajko, hned v posteli jsem si to musela sespsat :-) měj se hezky! Radka

      Vymazat
  6. Radusko, uz by vam ty cajiky a tabletky mohly zabrat. Uz se vam to tahne fakt moc dlouho :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, uvidíme, Lucinka měla dneska opět teplotu a z ATB už má průjem :-(

      Vymazat