sobota 22. srpna 2015

Kynutý koláč se švestkami, tvarohem a mákem



Krásné sobotní odpoledne!


Po dlouhé době bych vás chtěla všechny moc pozdravit.
Je to doba, co jsem tu nebyla, 
nebyl čas a musím se přiznat, 
že jsem byla o dovolené i tak trochu líná.
A to dokonce natolik, že jsem ani téměř nefotila.
A to už je co říci.
Počasí bylo horké a my jsme si s dětmi celých 14 dní užívali na chalupě u bazénu.
Nejsou ideálnější letní prázdniny :-)


Týden už ale chodím do práce, 
počasí se "umoudřilo", 
byt se ochladil, 
takže jsem už mohla opět v kuchyni najet na běžný režim :-)
A protože už mě lenora co se focení a blogu týká přešla, 
ráda bych vám dnes přinesla recept na kynutý koláč se švestkami, mákem a tvarohem.
Protože tahle kombinace je prostě božská!


Suroviny:


Těsto:

350 g hladké mouky, 150 g polohrubé mouky, 30 g droždí, 175 ml vlažného mléka, 90 g cukru krupice, 90 g rozpuštěného másla, lžička soli, 1 vajíčko


Tvarohová náplň: 
vanička tvarohu, vajíčko, cukr podle chuti


Maková náplň:
150 g mletého máku, 150 ml mléka,  50 g másla, cukr dle chuti, lžíce rumu, mletá skořice


Drobenka:

 80 g rozpuštěného másla, 200 g polohrubé mouky, 200 g cukru krupice, rum 


Vajíčko na pomazání, švestky

Do vlažného mléka nadrobíme droždí, 
přidáme lžičku hladké mouky  a cukru 
a necháme na teplém místě vzejít kvásek.
 Do mísy si dáme obě  mouky, zbytek cukru 
a vlažného mléka, rozpuštěné máslo, sůl, vajíčko
 a přilijeme kvásek. 
Zpracujeme důkladně v hladké, nelepivé těsto
 a necháme cca hodinu vykynout.

Mezitím si připravíme tvarohovou
 a makovou náplň a drobenku.

Do kastrolku si nalijeme mléko a přivedeme k varu. 
Přidáme cukr a mletý mák, 
přilijeme trošku rumu, ochutíme špetkou skořice 
a chvilku povaříme, až nám náplň zkoustne. 
Odstavíme z plotny 
a necháme vychladnout.

Tvaroh smícháme s vajíčkem a cukrem a důkladně promícháme.

Rozpustíme máslo, přidáme mouku, cukr, kapku rumu 
a připravíme si drobenku.


Vykynuté těsto rozdělíme na dvě části 
- budeme péci dva velké kulaté koláče.
 Těsto vyválíme, formu na koláč si vymažeme máslem
 a vyválené těsto na ni přeneseme.
 Na těsto nanášíme lžicí střídavě makovou a tvarohovou 
náplň a poklademe rozpůlenými švestkami. 
Nakonec posypeme drobenkou a 
pečeme v předem vyřáté troubě na 180 stupňů cca 40 minut,
 dokud nám kraje koláče nezezlátnou.


























Koláči nešlo odolat a jen co vychladl,
 musela jsem ochutnat.
Jen doufám, 
že se neozve žlučník 
a nebude mi zle :-)


Přeji Vám krásný zbytek sobotního dne!


Vaše Radka






6 komentářů:

  1. Mňam RAdu, hned bych zakousla též. A udělala si dobře, že si o dovolené odpočívala tím nejlepším způsobem - nicneděláním u vody, to souhlasím.
    Krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Raduško...ahoj, švestky a mák to je prostě fantazie. Koláč byl určitě vynikající...je to vidět ♥
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak toto je jedna z nej kombinací...měj se

    OdpovědětVymazat
  4. Radu, tenhle koláč má moc ráda moje mamka. Já ho asi nikdy nedělala, u nás se s mákem moc nepeče.
    Děkuji za recenzi, jsi opravdu vzorná, nenapadá mě nic, na co bych se ještě zeptala...
    A ještě z jiného soudku - ve čtvrtek jsem poslala letní výměnu, tobě pošlu fotky (toku je tedy chce :o)) a snad taky mail, mám ho rozepsaný tak dlouho, že musím napsat nový...
    Měj hezký den, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Ráďo můžu napsat jediné - MŇAM... až mě bolí čelisti jak tady u těch fotek mohutně polykám :))) Koláč vypadá úžasně!!! Tebe mít doma, tak jsem za chvilku třikrát tak veliká :)))
    Krásný den přeji, Renča

    OdpovědětVymazat
  6. Ten vypadá parádně, chybí mi jen ten tvaroh, zítra koupím a upeču :)

    OdpovědětVymazat