pátek 7. srpna 2015

Šik po francouzsku - III. Krása

Krásný páteční den!


Dnes bych se opět ráda vrátila ke knížce Šik po francouzsku.
I když jsem nikdy zvlášť nezkoumala Francouzsky,
 jedno jsem přeci v hlavě měla uložené.
To, že jsou elegantní a vždy hezky upravené.
Ale tak nějak přirozeně.
A přesně tuhle mou doměnku jsem si ověřila i při čtení již zmiňované knížky.
Tedy to, že většina Francouzek vypadá upraveně, ale přitom přirozeně.


foto zdroj Pinterest



Když se v dnešní době podívám na náctileté slečny, 
dost často nedokáži odhadnout,
 kolik jim je vlastně let. 
Mají "dokonalý" make-up - oči orámované černými linkami, 
řasy nařasené v mnoha vrstvách, 
namalované rty, make-up, tvářenky...
A takto nalíčené slečny chodí teprve na základní školu.
Nepamatuji si, že bych chodila v tak nízkém věku takto nalíčená.
Neříkám, že jsem se vůbec nelíčila, 
i když na základní škole (tím že jsem chodila na víceleté gymnázium mi to poněkud splývá) to bylo ve vyšším ročníku do školy maximálně světlá rtěnka nebo lesk a řasenka.


 K pracnějšímu líčení jsem se vlatně dopracovala 
až na vyšší odborné škole.
A potom v zaměstnání.
Moje kosmetická taštička nesměla postrádat řasenku, 
tužku na oči, make-up, korektor, různé stíny, rtěnky, lesky na rty, pudry, tvářenky, štětečky, aplikátory a já nevím co ještě.
Proces líčení jsem měla moc ráda a snažila jsem se líčit podle určitých pravidel,
 která jsem měla nastudovaná z různých časopisů.
V té době totiž ještě nebyl tolik rozšířený internet,
 ačkoliv teď už se mi zdá, že tu byl snad odjakživa :-)


Potom přišlo období mateřské dovolené a líčení se opět uchýlilo k přirozenější variantě. 
Nebo spíše k tomu, že jsem použila podklad, tužku na oči, řasenky a lesk na rty.
Na víc jsem nějak neměla náladu 
a dokonalejší líčení jsem používala jen tehdy, 
pokud jsme vyrazili s rodinou třeba na oběd.


A pak jsem nastoupila do práce.
Moje kosmetická taštička se opět zaplnila více novými kosmetickými nezbytnostmi.
Ale když se na ně teď koukám, 
ve výsledku působí líčení velmi přirozeně a jednodušeji, 
než když jsem chodila do práce před mateřskou dovolenou. 
V zimě a na podzim sice požívám make-up, pudr 
a občas i podkladové báze,
ale přes léto se spokojím pouze odlehčenější verzí a používím BB krémy.
Poslední cca 2 měsíce dokonce nepoužívám stíny a pokud,
 tak opravdu jen velmi lehce a nepatrně. 
A oči si líčím pouze řasenkou - linky jsem už vynechala úplně, 
i když jsem si vždy říkala, že bez nich bych nemohla existovat.
A co jsem si v poslední době oblíbila - červenou rtěnku.
Ze začátku jsem ji nechtěla nosit do práce, 
připadala mi příliš výrazná,
ale nakonec jsem si na ni natolik zvykla, 
že už bez ní téměř nedám ani ránu :-)
Jen občas ji vystřídám jiným odstínem.



foto zdroj Pinterest

V knížce autorka popisuje,
 že francouzské ženy vyznávají takzvaný styl nahého líčení.
Líčení působí tedy velmi přirozeně a vlastně si říkáte,
 zda je dotyčná žena vůbec nalíčená. 
A dalšími variantami líčení jsou buď zvýrazněné oči 
nebo naopak ústa. 
Po přečtení této kapitoly jsem tedy zjistila,
 že i já sama se těmito zásadami v poslední době řídím.


Aby se vzhled francouzek blížil dokonalosti,
věnují velikou péči své pleti.
Pamatuji si, 
že jsem strašně dlouho měla problémy najít
 ten správný krém na pleť.
Pokud jsem použila na obličej jiný krém než dětský,
okamžitě se mi tvořil lišej 
a to především v zimním období.
Takže mým věrným krémem byl hodně dlouho krém Batole.
Teprve potom jsem objevila krém od Garnier 
s výtažky hroznového vína, 
který mi dělal dobře 
a zhruba rok a půl až dva roky
 používám výživný krém od Loreal 
s výtažky mateří kašičky.
Znám ženy, 
které i ve věku po třicítce 
nepoužívají na obličej žádný krém,
 ale to si nedokáži vůbec představit.
Jakmile si umyji obličej a nenamazala bych si ho,
okamžitě se mi pokožka stáhne a svědí a uleví se mi, 
jakmile si obličej namaži krémem.


Vím, že v péči o pleť mám veliké rezervy. 
Sice se snažím důkladně pleť večer odlíčit, 
maži se krémem a občas použiji i další přípravky v péči o pleť obličeje,
přesto na sobě pozoruji, 
že s přibývajícím věkem by pleť potřebovala už větší péči.
Hlavně na čele a kolem očí mám vrásky.
Ty na čele vím, že jsou způsobeny mimikou,
mám ve zvyku zvedat čelo a když se na to někdy snažím soustředit,
vím, že tuhle mimiku požívám hodně často :-)


Vlasy a péče o ně.
Od mala jsem měla vlasy dlouhé. 
Jedinou péčí bylo tedy to, že jsem si vlasy umyla a 
nechala jsem si je přirozeně uschnout, 
abych je příliš nevysušovala.
Měla jsem vlasy hodně suché, 
používala jsem kondicionéry.
Po dětech se mi kvalita vlasů změnila, 
vlasy se mi natáhly,
 neměla jsem je již tak vlnité a celkově bych řekla,
 že jsem nyní s vlasy spokojenější.
Jednou za 6 neděl chodím ke kadeřnici, 
vlasy si myji šamponem pro barvené vlasy.
V poslední době si zase nechávám vlasy narůst, 
zastesklo se mi po nošení culíku 
a nechala jsem si po barvě rezavé a tmavě hnědé vlasy opět prosvětlovat melíry.



foto zdrojPinterest


A nakonec pafémy a vůně.
 Jsem typem ženy, která má vůně ráda, 
ale v jejich přirozené a svěží variantě. 
Mám ráda vůně lehké, svěží, citrusové, květinové.
Líbí se mi,
když potkám někoho, kdo krásně voní.
Je to příjemné,
a je mi jedno, zda potkám krásně vonícího muže nebo ženu.
Občas, když se mi vůně hodně zalíbí,
musím se krotit,
abych se dotyčné nezeptala,
 jakou vůni používá :-)
Mým favoritem už je delší dobu Acqua di Gioia
 od Giorgio Armani.
Acqua je přesně taková, jakou mám ráda 
- svěží, nevtíravá a příjemná.
A nakonec jsem ještě objevila tento rok další dvě vůně, 
které jsem si zamilovala  -  
Ô d'Azur od Lancôme a Hilfiger Woman Endlessly Blue.





foto zdroj Pinterest


A jak máme tedy o sebe pečovat,
 abychom si mohly připadat šik jako Francouzsky? 
Na co v knížce autorka v této oblasti upozorňovala především?

1. dokonalý vzhled bez líčení - stačí sjednotit pleť, zvýraznit oči nebo rty. A líčit se přirozeně, aby si lidé kolem vás dali práci, zda jste vůbec nalíčená.

2. pečujte o svou pleť - základem dokonalého vzhledu je totiž krásná a zdravá pleť a péči přizpůsobit vašemu typu pleti

3. buďte vždy upravená - a to i tehdy, když jdete ven jen s košem. Přiznám se, že tohle pravidlo ráda a často porušuji :-)

4. Prohlédněte se v zrcadle ze všech stran, než vyjdete ven.

5. upravené vlasy  - je jednodušší vypadat hezky s upravenými vlasy, vyberte si účes, který se dá snadno upravit a který vyhovuje vašemu životnímu stylu

7. pracujte na správném držení těla

8. prozkoumejte svět parfémů a vyberte si vůni, do které se zamilujete a udělejte z ní svou typickou vůni


A co pro svou krásu děláte vy?
Líčíte se?
Máte své oblíbené stíny?
Necháte se rozmazlovat u kosmetičky, pedikérky, chodíte na masáže?
A máte svou oblíbenou vůni?
Budu moc ráda, když mi napíšete.
Nyní už vám popřeji krásný zbytek dnešního parného dne 
a doufám, že jste jej všechny přežily bez úhony.


Mejte se krásně a buďme šik, třeba jako Francouzky :-)


Vaše Radka








6 komentářů:

  1. A jéje. No já líčení nestíhám. Občas pudr a rtěnku. Řasenka asi jednou za rok...jo, jsem ostuda.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Radu, tak do práce se líčím, nebo do divadla atd. I když poslední týden jsem chodila bez líčidel i do práce. Pokud jsem doma tak naprosto přírodně. Mám také svůj oblíbený odstín barev a ten téměř neměním. A oblíbená vůně od Playboye.
    A ještě móóóóóoc děkuji za balíček, který dorazil a potěšil v týdnu. Vůbec jsem nestihla odepsat.
    Krásný víkend
    Věra

    OdpovědětVymazat
  3. Líčím se Radu velice ráda a to už od mládí, ale vždy jemně, mám ráda stíny a to odstíny béžovohnědé, šedé. Tužku na oči již nepoužívám, vše stínuji štětcem a stínem. Make-up používám hlavně když je chladno, v létě si vystačím, a dělá mi dobře, s BB od L´oreál, jejíž kosmetiku používám velice ráda, používám i denní, noční a oční krémy. Byla jsem spokojena i s Vichy. Nerada kosmetiku příliš měním, měla jsem a mám citlivější pleť, takže nerada experimentuji. Chodím naprosto pravidelně na kosmetiku, dopřávám si tu péči, že se o mne někdo stará. Stejně tak pravidelně ke kadeřnici, na to dost dbám :o). Musím říct, že do práce, na nákupy, prostě kamkoliv ven, bych nešla nenalíčená. A s přibývajícím věkem se lehce líčím i doma, protože sama ze sebe pak mám lepší pocit - holt neúprosný čas zanechává stopy - ale beru to tak jak to má být, i ty mé vrásky jsou hodně od smíchu a nijak mne netrápí. Moc ráda jsem si početla tvé příspěvky načerpané z knihy o francouzských ženách, jak o oblékání, tak o líčení. A vůně ? Hm, to je má veliká radost....a manžel mne umí báječně obdarovávat a protože mne zná, vždy vybere dobře a překvapí novinkami nebo mou oblíbenou.
    Žena má být ŽENOU...
    Krásné dny Radu.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  4. Radu, hezky zpracované téma, nezapomněla si na nic. Základem jsou kvalitní krémy na den i noc, oční krém, tu a tam nějaké sérum na přilepšenou .o) Líčím se, i když velmi nenápadně, jsem prý podzimní typ, takže teplé barvy - od vanilkové po bronzovou, tužka, řasenka, make-up, pudr, prostě klasika. Někdy rtěnka, někdy lesk, teď mám super tónují balzám (avon lux). A večer vše pořádně odlíčit, naprostá nutnost.
    Moc děkuji za mail a přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Radu tak já jsem se nikdy moc nelíčila. Většinou mi stačil pudr a rtěnka a šla jsem. Teď na léto BB krém a na zimu Make-Up, rtěnku a max. řasenku. Na mateřské jsem začala používat kosmetiku Vichy Normaderm ať už nejsem puberťák, tak stále mám nekonalosti. Po 5 letech jsem si řekla, že je čas na změnu a do teď jsem nenašla ten pravý krém. Zkoušela jsem toho už dost. La roche posay, Biodermu, krémy z yves rocher či manufaktury. Nic mě nenachlo a hlavně vyhovovalo tak max. 2 měsíce a někdy i po týdnu se začali oběvat uhříky a bylo po zkoušení. Také jsem zkoušela Avon, ale to bylo děs. Z dva dny se mi tak zhoršila pleť, že jsem pak ji pak dlouho dávala dohromady. Teď zkouším kosmetiku Nuxe. Už mě to nebaví. Ráda bych už konečně našla krém, který bude vyhovovat moji pleti. Mám spíš masnější pleť s T-zonou. Rozšířené pory, které bych chtěla zredukovat, ale nedaří se. Teď jsem zrovna dodělala vzorek krému Helena Rubinstein no a nevím. Na noc dobrý, ale jako denní krém nic moc pro mě. Byla jsem celý den lesklá - o víkundu, když nikam nejdem nechávám pleť odpočívat a používám jenom denní krém.
    Nemáte někdo tip na dobrý krém - může být i dražší z parfumerie. Už bych konečně chtěla mít svůj oblíbený denní a noční krém.
    Parfemy střídám, ale vždy jednou za čas se vrátím k tomuto Lancome Miracle - svoji vůmí mi připomíná dětské mýdlo.
    Tereza

    OdpovědětVymazat
  6. Radu, krásný článek pro náš ženy. Já se moc nelíčím. normálně používám denní a noční krém, ráno na krém nějaký zjednocující make-up, řasenku, v zimě tvářenku. ale v létě musím pudrovat, protože se pořád lesknu. jinak kosmetika a pedikúra, to jsou moje rozmazlovadla.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat